torsdag den 20. marts 2014

Fastedag nr.2

Så kom vi til torsdag og det betyder fastedag nr.2. Den første fastedag var slet ikke så slem, jeg synes faktisk hellere ikke idag indtil videre er så slemt. Det lige før at jeg overvejer at tage lidt fra de 250 kcal og smide på til aftensmaden så den måske kommer til at hedde 300 kcal og så 200 kcal om morgen. For jeg kan slet ikke spise de store potioner mad om morgen som jeg har fået ind til videre. Så man får altså en del på sin tallerken når man skal spise og ikke bare en gulerod. Den første fastedag måtte jeg faktisk levne lidt til aftensmad fordi der simpelt hen var så meget selvom der kun er 250 kcal. 

Idag fik jeg startet min morgen med denne her potion, og smagte ganske fint og lækkert. 

63 g Æg ( her er den hårdkogt, jeg laver den aften før så det går lidt hurtigere om morgen) 
300 g Æble
50 g Gulerod
5 g Mandler 
12 g Honning ( har en masse lækkert honning fra min familie som dyrker det, og så det økologisk )
50 g knækbrød 1 skive, jeg køber Wasa surdej flere korn og indholder 100 % fuldkorn og 18 % fiber. I sådan en skive er der 50 kcal.

I alt er der 268 kcal  


Aftensmad

Man lærer at blive kreativ i et køkken ud af de få ingredienser man nu har at spise :) '
Og fik mixet den her utrolig lækker ret sammen :) 
Kyllingebryst bagt i ovnen med lidt krydderier og så stegt løg,squash og gulerødder på en pande med et æg, mums! 


Til 2 personer ( Ialt 526 kcal - pr.person 263 kcal )

230 g kyllingbryst, et mellemstort stk 
100 g Gulerod 
100 g Squash
78 g Løg
1 Æg 
10 g Solsikkeolie

Mariner kyllingbrystet med halvdelen af olien og med lidt af de krydderier du kan lide og bag i ovnen til kyllingen er gennemstegt. Riv gulerødder, squash groft og Hak løget i tern. Kom det sidste olie på en varm pande og steg løg 3 min, tilsæt de revet gulerod og squash og steg der af i 5 min på hård varme. Lav plads midt i panden og slå ægget ud der i og lad den blive lidt fast og rør lidt rundt til det bliver stegt igennem og bland det med resten på panden. 
Del kyllingen i to potioner og det samme med grønsagerne, så er der til to :) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar