tirsdag den 18. marts 2014

Tirsdag d.18-03, fastedag 1

Det passer jo perfekt med at min blog kom op at køre igen og skal til at starte på 5:2 kur, fastedag nr.1. 
Min kæreste har set meget frem til det og har læææææænge gået og snakket om at nu vil han gerne prøve og i gang med det :) Men der er jo lige nogle ting man skal have styr på først.

 Først og fremmest at ens bagevægt virker, så har fået mig en ny, da den gamle gik død. Så skulle jeg også lige finde ud af det med de der kalorier (kcal) Og så opskrifter, og det er vigtigt at det ikke bliver træls og kedeligt. Så har brugt meget tid på at forberede mig :) 

Men nu kom dagen endelig og fik skudt dagen igang med en skål havregrød med rosiner og hørfrø til morgenmad, og til kæresten som skal have 50 kcal mere end mig fik lige noget gulerod til :) 



Havregrød m. rosiner og hørfrø (250 kcal)

50 g Havregryn 
1 tsk Rosiner 
Et drys hørfrø 
Vand efter hvor tyk man vil have den, skal dække lidt over havregrynene.
135 g Gulerod oveni til manden

Du kan blande det hele sammen og koge det op som en havregrød eller lave grøden og drys det over. Det er helt op til dig, smag den til med lidt salt. 


Aftensmad 

Grønsags karry (515 kcal ialt- pr.person: 257 kcal)


Ingredienser

100 g Ærter
90 g Løg
300 g Kartofler 
7 g hvidløg (et stort fed) 
332 g Blomkål 
5 g Solsikkeolie 
5 g Karry 
½ Grønsagsbouillon
2,5 dl vand  

Svits karry af på en tør dyb pande eller wok, kom olie på og svits de finhakket løg og hvidløg af. Kom kartofler på panden og svits det af i ca 5 min på høj varme, mens der bliver rørt jævnligt. Tilsæt blomkål i små buketter og svits det af 3 min. Tilsæt  vand og grønsagsbouillon og lad det simre i 15 min til grønsagerne er møre. Bland de grønne ærter i retten og lad det simre 3 min mere. Smag til med salt og peber. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar