fredag den 4. april 2014

Pulled pork

TREVLET GRIS 

Startede i går kl.14 med at komme den store nakkesteg ned i en stor frysepose og så en masse BBQ marinade over, fik det blandet godt rundt og  den fik lov til at stå og trække til i dag kl.06 hvor den kom i ovnen på 100 grader. Og så hoppede jeg ellers i seng igen. Og vågnede ved kl.08 ved at der begyndte at dufte af pulled pork i hele lejligheden. 

Jeg har valgt at ikke lave mit eget bbq krydderi eller marinade, da ville være sikker på at den blev som jeg kunne lide den, ved at benytte den bbq sauce jeg kan lide som jeg køber når jeg griller kød.  


Men nu kan jeg ellers gå og dufte til den hele dagen til når den skal travles i aften kl.18, når der er gået 12 timer og kernetemperaturen er nået de 95-97 gr. 


Kl:10.30 





















  



































Kl.15.00 min mave rumler efter mad!


Endelig blev klokken 18.00


Burgerbollerne smurte jeg med en god majonæse og så kom jeg kødet på og dernæst rødkål og så nogle lækre hjemmesyltet agurker. Vi er ikke så vilde med coleslaw i så det blev på den her måde og smagte sååååå lækkert. Kødet var så mørt at det var en drøm at spise og helt klart de 12 timer værd at vente på selvom det kun tager 15-20 at spise den :D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar