torsdag den 3. april 2014

Fastedag nr. 5

Så blev det fastedag nr. 5 og det er vores tredje uge på 5:2 kur  


Det går stille og roligt frem af og kan klart mærke en forbedring med vores kroppe. Især kæresten har kunne mærke en kæmpe forskel og maven er kommet mere i balance. Og maden klager vi nu hellere ikke over, det smager jo godt og potionerne er hellere ikke for små selvom der kun er 250 kcal om morgen og aften. 

Til morgenmad fik vi en lækker æggekage af en art med cherrytomater og røde kidneybønner. Der skulle være spinat i da jeg troede jeg havde det i køleskabet, men det havde set bedre dage desværre. Så det godt man har skabbet fyldt med lækre bønner.  

Æggekage m. Bønner og cherrytomater ( 251 kcal ) 
1. Person 

2 Æg 
50 g Røde Kidneybønner 
88 g Cherrytomater ( 4 stk i halve ) 

Skyd og skær cherrytomaterne i halve. 
Skyl bønnerne i kold vand og lad dem dryppe af. Brug en sliplet pande eller kom lidt olie på noget stykke papir og smør panden med et tyndt lag. Steg cherrytomaterne 3 min på en varm pande, slå de to æg ud på panden og rør det let rundt med en grydeske og kom bønnerne på. Lad det stege let i ca. 7-8 min eller til ægget er fast. Server evt. med lidt kørvel. 




Til aftenmad fik jeg en skive rugbrød med bønnepostej og avokado. Jeg havde nogle røde kidneybønner tilbage fra morgenmaden, da jeg ikke fik brugt alle i dåsen. 

Rugbrød m. Bønnepostej og avokado 
( Til to personer, 255 kcal til hver. 

100 g røde kidneybønner (skyllet)
50 g Skyr 0,2 % 
35 g Løg
2 skiver rugbrød på ca.50 g stk. 
50 g Avokado ( ca. ½ 
en anelse stødt spidskommen 

Blend de røde kidneybønner sammen med løg, skyr og stødt spidskommen. Kom lidt salt og peber i. Del potionen på to stykker rugbrød, skær avokadoen i skiver så der kommer 25 g på hver stykke brød. Dette er til to personer! Så en skive rugbrød med ½ potion bønnepostej og 25 g avokado til hver. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar