mandag den 28. april 2014

Marmorkage med banan og kokos

Marmorkage med banan og kokos

Nu har jeg så mange gange bagt en alm. klassisk marmorkage og så havde jeg et par bananer til at ligge som snart kunne vinke farvel. Så de SKULLE bruges! Og så havde jeg en lille sørgelig rest kokosmel, det skulle også lige bruges :) Så bum fik jeg den her lækre anderledes marmorkage. Lidt alá banan/ckokolade/kokos kage :) 


250 g blød smør
250 g sukker 
4 æg
250 g mel 
2 tsk bagepulver 
2 tsk vaniljesukker 
2 spsk kakao 
3 spsk mælk 
2 moden bananer 
2½ spsk kokosmel 

Pisk smør og sukker ensartet. 
Pisk et æg i ad gangen med god piskning mellem hver, så massen bliver tyk og luftig. 
Bland mel,bagepulver og vaniljesukker sammen og vend i sammen med mælk. Tag 1/3 del fra over i en anden skål og sigt kakaopulver i og rør det sammen. Mos de to modene bananer og kom i den lyse dej sammen med kokosmel og bland det godt sammen. Smør en springform med smør eller bagepapir og smør og kom først lys dej i og dernæst mørk og til sidst lys igen. Tag en kniv eller en anden lang tynd genstang og kør rundt fra side til side. Bag en i ovnen på 185 grader i ca. 40-45 min. Tjek efter med en tandstik og der skulle sidde noget rå dej på den, hvis der gør skal den have lidt længere. 
Lad den køle af på en bagerist inden du tager den ud af formen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar