søndag den 6. juli 2014

Millionbøf m. mos

Millioner af små "bøffer"
En super nem og lækker ret som hurtig kan laves. Det noget jeg ofte fik som barn som min mor lavede. Det er en ret som også er velegnet til børn. Man kan også spise det med pasta eller kogte kartofler. Det hvad man lige har lyst til. Jeg har en masse hjemmesyltet grønsager som jeg synes smager fantastisk der til. Mine hjemmesyltet grønsager kan også findes under opskrifter samt. andre syltet ting :) 

Millionbøf 4 peroner 

1 pakke hakket oksekød (500 g) 
1 grønsagsbouillon terning
1 stor hakket løg  
1 spsk smør
4 dl vand
3 stk laurbærblade 
salt 
peber 
kulør
1 spsk majsstivelse blandet op med 2 spsk koldt vand 

Pil og hak løget i tern og steg dem gylden i en mellemstor gryde med 1 spsk smør. 
Tilsæt hakket oksekød og steg det til det hele er stegt igennem. Tilsæt vand, grønsagsbouillon og laurbærblade og lad det simre i ca. ½ time og rør med jævne mellemrum. Tilsæt kulør til det får den ønsket mørke farve, det skal være mere mørk end en alm. brun sovs er. Fisk laurbærbladene op og smid dem ud. Jævn millionbøffen med majsstivelsen og smag til med salt og peber. Server med kartoffelmors eller spaghetti til.  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar