onsdag den 4. juni 2014

Vandbakkelse kage

Vandbakkelsekage 
Da min søster og jeg var små kom vores moster altid med en vandbakkelseskage til vores fødselsdag. Og nu er jeg selv moster til en skønherlig niece der blev 2 år i går og vil gerne føre den tradition videre, at moster kommer med vandbakkelse med masser af glassur og slik :) Desværre er vores moster her ikke mere, så det glæder mig når jeg skal lave kagen og tænker tilbage på hende når hun kom med den til os :)


Vandbakkelse-kage

150 g smør 
2 tsk. sukker
3 dl vand
150 g mel  
4 æg

Forvarm ovnen til 220 og skru ned på 200 når kagen skal bages.Kom smør, vand og sukker op i en gryde og kog det op. Tag gryden af kogepladen og rør melet i til det samler sig til en klump og lad det køle lidt af. Pisk et æg i af gangen til det bliver ensartet. Kom dejen i en sprøjtepose eller glat det ud med en ske på bagepapiret til den fylder hele pladen. Skru ovnen ned på 200 grader og bag den midt i ovnen i 25 minutter og du må ikke åbne ovnen imens, først når de 25 minutter er gået da den ellers vil falde sammen. 
Lad den køle helt af inden du pynter den.
Bland en glassur og kom udover kagen og pynt med slik 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar