onsdag den 11. februar 2015

Jordbær/banan smoothie

Smoothie med jordbær, banan og blåbær

Endnu engang kom min smoothie twister i brug og fik lavet en super lækker cremet smoothie. Jeg var så heldig at have en pose med frosne søde jordbær fra da jeg var ude og plukke i sommers. Dem sammen med en god moden banan og nogle blåbær kan du ikke andet end sige UHMmmm...... når du drikker den!


Jordbær/banan/blåbær smoothie 
1 flaske der passer til smoothie twister og også passer til et højt glas ca. 

185 g frosne jordbær, hvis de ikke er så søde så drys lidt sukker eller vaniljesukker over mens de står lidt og tør. Saften der lander i bunden af skålen fra jordbæerne skal også med når du laver din smoothie.

1 stk meget moden banan, jeg fortrækker de små bananer da jeg synes de er mere søde i smagen. Jeg skær den i mindre stykker og kommer dem i fryseren så de er med til at gøre din smoothie iskold og du er fri for at komme for mange isterninger i.

1 lille håndfuld blåbær 

3-4 isterninger, kan undlades da jordbæerne stadig er lidt frosne 

½ dl juice, der er frit valg, men helst ikke æblejuice 

  • Kom alle ingredienserne op i din smoothie twister og blend det hele sammen til en ensartet konsistens. 
  • Drik din smoothie af flasken eller server det i et højt glas med et sugrør, den bør drikkes med det samme. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar