søndag den 15. februar 2015

french soda

French soda med fersken og abrikos 

Jeg elsker french soda og plejer ofte at få det på en af mine yndlings caféer, men nu har jeg selv være ude og lede efter en flaske med fersken/abrikos sirup og kan nu selv lave min egen lækre french soda. Det er en meget sommerlig drik der er frisk og sød i smagen og bobler let på tungen. Den er også rigtig lækker som en slags velkomstdrink eller hvis man holder en hyggelig aften med nogle venner eller veninden og vil prøve noget lidt anderledes. Men du kan også bare lave sådan en og sæt dig i sofaen og smæk bene op, nyde den og tænk på sol og sommer. Jeg synes selv at man skal finde frem til hvordan man bedst kan lide dem, med den mængde sirup man ønsker da det er forskelligt hvordan man ønsker den og jeg kan godt lide den er lidt kraftig i smagen. 


French soda

Fersken eller fersken/abrikos sirup ( ca. 2-5 spsk til et mellemstort glas) Smag dig frem :) 
Danskvand med brus
Lime, skåret i både 
Isterninger 

  • Kom sirup i et glas sammen med isterninger og en limebåd og hæld danskvand i.
  • Husk at du skal rør rundt i dit glas med sugrøret eller en høj ske for at blande sirup sammen med danskvandet, ellers bliver det en meget sød fornøjelse at drikke. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar